2010-11-23

Julkort

Julkort...

Inte rött och inte grönt, men det här julpapperet ÄLSKAR jag formligen.
Så jul men ändå inte...

Här gjorde jag en kortvikning som jag hade sett en tutorial på, men så gjorde jag fel, och det fick bli lite annars...
Cardstock i två lager och sedan mönstrat papper på det.
Det mönstrade papperet är från Webster Pages julserie "Waiting for Santa"
Både den vita cardstocken och det mönstrade papperet har jag distressat kanterna på.

Snöflingan, som är i två lager, har lite silverfärgat glitterlim på sig och i mitten så sitter det en stor bling-brad.
Mellan de båda lagren så har jag fäst en bit fiskelina för att den ska hänga fritt från det övre vecket på kortet.

Lite spets och en rub-on i bakgrunden.
På rub-on:en så har jag satt några halvpärlor i matchande färg.
Stämplarna på kanterna är embossade i guld och sedan utstansade med Spellbinders.
Även de är distressade i kanterna.

Allt material utom fiskelinan kommer från Reprint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar