2010-12-14

Älskar praktiska lösningar ;)

För att ta en paus från allt juligt så kommer här en liten grej som fungerar för mig...

Köpte mig för ett tag sedan en Slice.
En fantastisk liten maskin med så mycket möjligheter.
Men ett problem som har uppstått är att det är svårt att hålla reda på vad som finns var på den.
Filerna ligger på minneskort, och det verkar bli några stycken som kommer att hamna i mitt pysselrum...
Hur ska då den tålamodsfattiga kunna hålla ordning i sin hjärna då det ligger en liten svart plastbit i ett genomskinligt plastfodral??

Jo då gör man sig en liten bok...


Ännu en gång så har familjen fått äta sånt som kommer i pappförpackningar, bara för att jag ska få lite kartong att klippa och klä in :)
Här har jag klätt in kartongen med baksidan från ett Halloweenpapper från Graphic 45.
Sedan har jag skurit ut ordet SLICE och en swirl i beige cardstock.
Två ringar håller ihop boken.
Massor med restbitar av fina band fungerar som dekoration på den övre ringen.
Den nedre har jag fäst en kedja från Tim Holz och i slutet på den kedjan dinglar ett bulligt litet hjärta...



Ordet SLICE och swirlen har jag distressat med Brushed Corduroy och sedan täckt med ett par lager av Glossy Accents från Ranger. På det så ligger det ett lager med Crackle Accents från samma tillverkare.
Här ser man lite av den härliga åldrade ytan som jag fått till...


Hjärtat är ett vanligt grått chipboardhjärta som fått på sig massor med lager av svart UTEE.
På det sista lagret har jag sedan strött lite UTEE i färgen Koppar.


Baksidan av samma hjärta.
Hålet stansade jag sedan det var färdigvärmt, men fortfarande mjukt och formbart.


Insidan av främre pärmen pryds av ett annat papper från Graphic 45.
Den svarta cardstocken är sedan tänkt att få fungera som "register".


På den vänstra pärmen står minneskortets namn och på den högra sidan har jag skrivit ut kortens innehåll på vitt papper och sedan laminerat in för att skyddas mot ivriga och ofta smutsiga händer (mina ;) )


På baksidan så har jag skurit ut en blomma i svart cardstock och limmat fast.
På den så lade jag ett lager med Distress Stickles, som jag lika fort ångrade och skulle torka bort.
Torkade och torkade med en fuktig trasa, och till slut så var det mesta av glittret borta och så även en del av färgen från cardstocken, men det tyckte jag inte gjorde något.
Snarare så förstärkte det den slitna looken :)

Japp. Så här blev det :)

Allt material finns hos Reprint, utom de svarta ringarna som jag hade hemma i gömmorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar