2010-08-20

Mappkort

I något nummer av tidningen Magnolia Ink så fanns det med en beskrivning på hur man gör ett mappkort.
Det såg spännande ut, så nu när det var en dam som fyllde 65 så passade jag på att göra ett.

Måste säga att beskrivningen i tidningen var ganska usel, eller kanske ska man tolkade det som att man ska hitta egna vägar för att komma till ungefärligen samma resultat som hon i tidningen hade gjort.
Ja, så fick det bli...


Framsidan ser ut så här.
Två kartongbitar som jag klätt med mönstrat papper från en okänd stack.
Sedan är det chalkat och dekorerat med knapp, siffor från QK Journal samt blommor och blader.
Hörnen är stansade med en CB-die och kanterna på lås"flärpen" är stansade med en Martha Stewart.
Själva låset är två bitar kardborre som jag limmat dit.

Och här ser man alla sju avdelningarna som jag satt små tags i.
Alla med prickiga organzaband i olika färger.

På tag 1 så hade jga en grattishälsning.
Tag 2-6 hade alla en Tia-lott fastlimmad.
Tag 7 hade en guldpeng, en garanterad vinst ;)

Och så här såg baksidan ut.

För en gångs skull så kan jag säga att jag var sjukt nöjd med hur det blev :O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar