2012-01-31

Tonic Studios Border System...

Jag har blivit tokförtjust i ”border systemet”.
Ja, inte för att det inte blivit en hel del svordomar när jag gång efter gång punchat fel, tittat fel eller bara haft för bråttom och helt glömt att använda russinet som skramlar omkring innanför pannbenet…
Men idag gick det bra.
Hjärnan fungerade för en liten stund och då blev det så här….

Till hörnen så har jag använt mig av ”Corner Rounder 10mm”.
Den har jag använt på alla de kvadratiska papperen.
Blomman gjorde jag av mönstrat papper som jag stansade ut till en lång remsa med mitt ”Border System” och punchen ”Edger 1″.
Efter att ha stansat ut en remsa på 30 cm så skar jag den till 2,5″ bredd och bigade för varje 1/4″.
Lite chalk, smältlim och tålamod så var det sedan klart.

Här syns bigningarna lite bättre…

Och ännu bättre ;)
Det finns ju en die som gör nästan samma sak, fast med den begränsningen att man bara får ett mönster på ytterkanten.
Här får man massor med olika alternativ då det bara är att stansa på….
Ha en härlig vecka och klistra lugnt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar