2012-10-29

Klistrigt värre var det här..


Den här veckan så blir det lite kemi på pysselnivå…
Jag älskar klister.
Men ibland så finns inte det klister man behöver, så då får man väl hitta på nåt eget då…
Enkelt som bara den är det att få ett eget “decoupagelim”.
Ta ungefärliga lika delar med lim och vatten och placera i en burk med tättslutande lock. Hur mycket vatten du ska ha i får du prova dig fram till, men till det här limmet så blev det väl typ, mellan tummen och pekfingret blundandes med ena ögat, drygt hälften med lim mot lite mindre mängd vatten.
Sedan är det till att skruva på locket och skaka…
Skaka
Skaka
Skaka
Och när du tror att du är klar så ser du att det ligger oupplöst lim kvar i botten så då får du skaka lite till  ;)

När du är klar så ser det då ut så här.
Inte mycket för världen men jag tycker det fungerar suveränt till mitt ändamål…
Nästa vecka så få du se vad det är jag pysslar med som mest :)
Tills dess så hoppas jag att ni har en härlig helg :) 

Kramen
Maggan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar