2012-10-30

Kom i håg... HALLOWEEN...

Handen på hjärtat, så är jag inte någon större firare av Halloween, men när barnen blir större så blir det lite lite mer för varje år...
Den här veckan så tänkte jag visa min nya shoppinglista och ett kort.

Kortet är gjort av Reprints nya papper "Halloween".
Härliga murriga höstfärger som jag verkligen gillade :)
 Katten och motivet som hör till klippte jag ut från det stora arket och satte fast på lite gasbinda som jag färgat svart med Distress Stains.
Basen till kortet är svart cardstock och sedan ett lager med orange cardstock och sist det mönstrade papperet. Alla kanter distressades med Distress Pad Black Soot.

Kissen i närbild..
Här syns det också att jag satt svarta blingpärlor i ögonen på dödskallarna för att få lite liv i dem ;)

Insidan är en annan del av undersidan av papperet.
Tyckte att det räckte så :)
Och sedan när jag lika var igång så gjorde jag ett litet shoppingblock att sätta på kylskåpet.
Lite roligare än att bara ha en post-it fastkletad ;)
Här jag har jag klippt ut motivet på papperet "Döskallar" och sedan laminerat in.
På baksidan limmade jag fast en bit magnetpapper för att den skulle gå att sätta på kylskåpsdörren.
Blocket satte jag fast med dubbelhäftande tape i överkanten.
Sist men inte minst så satte jag dit en penna så man har en till hands om man kommer på att det glömts att skrivas dit nåt nyttigt ;)
Det som håller fast pennan är en liten fladdermus från samma papper som det stora motivet.
Jag vek till vingarna och lät den ena sitta fast under blocket och den andra fick sticka ut för att det inte skulle se så kantigt ut. För att det skulle sitta bra så tog jag min "Tiny Attacher" från Tim Holtz och klamrade fast fladdermusen med.
Det var allt för den här veckan.
Ha det gott så ses vi nästa vecka när min dotter ska utgöra huvudfigur ;)

Kram
//
Maggan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar