2012-06-27

Aluminium...

Ja, det är ju så…
Jag har faktiskt hittat nåt på “Gubbaffären” som är kul att ha i lådan ;)
Aluminiumtejp….
Den finns dyr att köpa genom pysselaffärer med ett fint märke på, eller så köper man i närmsta “Gubb-varuhus”.
Nej, ta det nu inte som negativt när jag skriver “Gubb-varuhus”.  Det är bara ett namn som innefattar alla affärer med mer…. mekanisk och reparatörsinriktat sortiment…
Alltså sånt som jag inte har nån som helst användning av då jag inte reparerar saker…
På ett ställe har jag mött en ny vän…
En vän som behöver lite extra uppmuntran och stöd ibland (gör vi inte alla det?).
En härlig person som gärna använder uttrycket “Hakuna Matata”.
Swahili för Inga Problem för den som ville veta.
Nu tänkte jag att den här personen ska få sig en tavla att hänga nånstans där den passar…
Och så här ser då början ut.

Så här ser den ut.
Helt ofärgad för jag har inte bestämt mig för hur jag ska göra.
Alco Inks och måla den, eller akryler för att få den att se gammal och använd ut.
Måste fundera…

Jag har upptill och nedtill stansat ut remsor av cardstock  med min fantastiska Dotty Border Punch. Sedan har jag limmat fast dem på en bit kartong, ca 15x20cm. På de remsorna har jag sedan limmat fast resterna från utstansningen.
Blommorna är från Stansarna Petal Pairs 3.
Sedan är det lite blandat utstansat som låg och ropade efter att bli använt.
Så nu är det bara att ta sig en tänkare och sedan göra klart.
När man lika har börjat färga så finns det ingen återvändo ;)
Ha det så gott i vårsolen
//
Maggan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar