2012-06-27

Tacksamma Tack....

Ja, för att göra en kort historia kortare, så var det så här…
För en vecka sedan skulle jag och min familj äta med goda vänner.
Jag gav en “order” om att maten skulle vara inhandlad till dess att jag skulle komma hem från mitt jobb ett par mil bort.
Just den här dagen så hade vi i runda slängar -30, så jag hade varit ordentlig och stoppat in motorvärmaren på vår “Silverblixt”.
Stressade ut från jobbet och skrek TREVLIG HELG precis som ytterdörren slog igen bakom mig.
Hastade ner till bilen, ryckte ur motorvärmarkabeln och hoppade in.
Glödgade vår diesel och vred på nyckel, beredd att gasa iväg..
MEN!
Se inget hände.
Den hostade till och sedan var det inget mer..,.
Slut ström :(
Till den vänlige man som kom direkt från sitt fredagsmiddagsbord med familjen har jag gjort en liten gåva…
I vanlig ordning så är det då… CHOKLAD ;)

Då det var till en man så fick det bli brunt och grönt som dominerade.
Chokladkakan är klädd med ett papper som fick gå igen i allt…
Det punchade mönstret är gjort med Simplicity Pattern Punch Celtic Border.
På det satte jag ett lager till med det mönstrade papperet.
Ordet TACk är utskuret med min Slice och är bokstäver i samma storlek, men det gröna lagret är något förskjutet jämfört med det vita.

Blomman är gjord av tre lager med ögonmåttade cirklar och jag ruggat upp kanterna på med hjälp av min “Thread Cutter
Mellan varje lager med papper så sitter det en liten bit distressad gasbinda.

I mitten på varje blomma så sitter det en snurrad remsa av det spill som blev av “Celtic Bordern” som jag tidigare skrivit om.
Synd att kasta, så jag distressade kanterna och snurrade den runt ett penselskaft, en rejäl limklutt och pang på med snurren…
I mitten satte jag en plastpärla.

Suddigt men sant…
Man kan ana en tillverkare här…
Fast kortet var mest för att visa min tacksamhet från ett annat håll ;)

Ja, nog om detta.
Till sist kan jag bara berätta att Silverblixten rullade hem till vår gård, för att sedan stå stilla i flera dagar, trots batteribyte, bränslefilterbyte, hot och gull…
Men nu rullar den igen :)
Ha en härlig helg på er alla och tack för att ni läst ända hit :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar