2012-06-27

Maskulint Grattiskort

Att göra kort till det motsatta könet tycker jag är svårt.
Men jag övar mig, och det med varierande resultat.
Det här är det senaste i raden med  “grabbigare” kort.
Ja, eller till den mindre blingiga tjejen för den delen.

Jag har tagit en svart cardstock som bas.
På detta har jag tagit en bit skrotpapper och klätt med aluminiumtape med diverse dekorationer under.
Ramen på kortet är gjord med mitt bordersystem och punchen “Edger 1″.
Sedan har jag kört på med olika verktyg för att få den strukturerade ytan.
På allt har jag kladdat svart akrylfärg och sedan guld och koppar.

Grattisskylten är gjord med hjälp av samma punch som till ramen på kortet, men med “spetsarna bortkapade (av misstag).
Skåran har jag gjort med en del av punchen “Medium Ribbon Punch 10mm”.
Blomman är en hemskt ful foamblomma som jag hittade i gömmorna men allt blir ju fint med lite tape på
;)

Grattisskylten igen.
GRATTIS är skrivet med min gamla DYMO och sedan klätt med aluminiumtape.
Puncharna fungerade bara bra att puncha med, fast det blev både tjockt och aluminiumklätt

:)

Ja, bara för att det skulle synas att GRATTIS satt monterat på 3-d kuddar så fick den här bilden vara med…
Iväg till gubben garage och länsa på aluminiumtape.
Sedan är det bara att klä nästan vad som helst :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar