2012-06-27

Vimplar att ha inne och ute...

…... är inne ;)
Tillbaka från en veckas uppehåll då livet kom mellan och gjorde att jag vare sig orkade eller hade lust för att scrappa.
Men nu är jag tebax ;)
En 40-åring måste väl också få en vimpel, och om inte annat så är det ett “kort” som han garanterat inte fått från någon annan :)
Och med stansar från Tonic studios kan du ju som bekant stansa i nästan hur tjockt papper som helst.
Fast det visste ni ju redan.

En blompinne som i hasten rycktes upp f rån en sorgsen orkidé dekorerades med lite papper och då blev det så här…

Det mönstrade papperet är i storleken 6″.
Ett ark som länge legat och bara väntat på att jag skulle sätta saxen i det.
Eller för att vara ärlig…
Har jag bara ett papper så är det en mental spärr som säger mig att jag inte kan klippa i det, så av de flesta papper så finns det åtminstone en back up ;)
På två av fjärilarna så har jag lagt ett lager med Glossy Accent för att få lite dimension.
Själva vimpeln utgörs av ett lager med milt grön cardstock som jag limmat fast “bårder” av utstansad spets. Till spetsen har jag då använt min nya favorit från Tonic, Simplicity Geared Pattern Punch Victorian Border.
*LOVE LOVE LOVE*

Här har jag skurit ut ett par fjärilar från spillbitarna som blev från det möstrade papperet. De tillförde så himlade mycket liv till vimpeln tycker jag, för med lite utskurna detaljer så blir det med “rörelse” i det hela.

Här syns båda fjärilarna.
De skär du förövrigt enkelt ut med “Kusch Grip Art Knife” från Tonics.

Finfina Victorian Border i närbild.
SÅÅÅÅÅ användbar och enkel att använda.

Mjahaja…
Det var då det hela.
Jag hoppas att ni alla får en lugn helg med massor av gottigheter.
Jag fortsätter att tugga i mig mina supergoda Kåvepenin *urk*
Kramar
Maggan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar