2012-06-27

Litet men inte obetydligt...

Ibland är det det där lilla som man söker.
Och ibland är det det riktigt lilla som blir som så bra…
Den som har sett mina alster har nog förstått att “Less is More” för mig.
Jag avundar de som kan sätta zillioner dekorationer på kort och annat, men det funkar inte för mig.
Nej, en punch eller två och jag är nöjd :)

Idag är det en stor dag.
Ja kanske inte för alla, men för en vän så är det det.
Inte mindre än 30 har hon hunnit till, och det här är hennes present…
Det började med en svart ram, som egentligen är en “sparbössa”.
Ett häftigt papper med tre glada tjejer…

Och sedan en lapp med direktiv…
Inte något som helst utrymme för feltolkningar här inte.
En av mina favoriter från Tonic kom till användning här, “Accent Flowers”.
Den tycker jag är så fin i hörnen, naturligtvis med hjälp av “Accent Corner Wings”. Ett suveränt hjälpmedel för att stansa i hörnen på papperet.

Sedan använde jag samma stans till att stansa ut ett tätt mönster med små blommor för att göra som ett litet “paket”…

Och sedan stoppades “paketet” ner i sparbössan med ett snöre fäst vid det.
Allt för att det skulle gå att dra upp genom myntnedkastet för att kunna läsas INNAN sparbössan öppnas.
Ja, som sagt.
Ibland är den lilla lilla saken det man söker ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar